fredag

blir ganska långa mellanrum mellan mina blogg tillfällen, hade för avsikt att skriva varje dag från början. men jag känner att min ork tryter och det mesta känns helt meningslöst (tror ja måste ha vår och sommar snart för att må bra!)
men tillbaka till pixel, han växer och mår bra, busar och springer var dag. =) lite poesi. vi var på unghundskurs nr 4 i onsdags och jag åkte dit med spänning för att se om vår klicker träning hjälp mot skällandet, och till min förvåning så var han tyst hela träningspasset och så fort han såg dom andra hundarna eller kom i en sån situation att han brukar skälla tryckte han sig upp i utgångsposition och kollade upp på mig för belöning :D lillpojken. han skötte sig utmärkt hela passet, gjorde allt med 110% vilja. han börjar hitta utgångspositionen helt själv på endast kommando. stå, sitt ocg ligg sitter ganska bra, han behöver dock hjälp ibland med handtecken. vi har börjat träna stanna kvar i alla positioner vilket är tråkigt (enligt Pixel) mkt roligare att vara bredvid matte, men vi kämpar på. apporteringen har vi också börjat så smått med. inkallning (en rak) har vi inga problem med.

nu ska matte iväg och ha träning med en ägare med mopsvalp (väldigt gullig och charmig ras)

kram från oss :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0