glittrande vacker snö

idag gick vi upp och käkade frukost och gjorde oss iordning för en långpromenad i den härliga februarisolen. vi gick först en runda i skogen och fortsatte ut på sjön. så himla vackert med solen som lyste på snön. Glittrade överallt =) , hundarna sprang och busade och jag och Jens njöt i solen. har tyvärr inga bilder från dagens äventyr men alla har nog sett gnistrande snö förut. på vägen hem körde jag lite sitt och ligg träning men Pixel samt ingångsövningar. han börjar hitta sin position riktigt bra nu. väl hemma blev det lunch och slapp tid för vovvarna. nu på eftermiddagen har vi fortsatt med sittstanna kvar övning, har börjat att gå och ställa mig bakom honom då jag vill att han ska sitta med stadga åt vilket håll jag än går. vi kör med en belöning framför som han får sitta och vänta på innan han får springa och ta. han hajade dirket att han skulle sitta still och vänta. =) . sen körde vi lite ingångar och kortasträckor med frittfölj. riktigt roligt att träna med honom då han ger allt. så vi får se hur det går imorrn på unghundskursen. hoppas på att han kan släppa dom andra lite mer och slappna av.

Pixel är nu ca 50 cm hög och väger runt 14 kg. Min lilla valp börjar nog bli stor =)


kram på er alla

Kommentarer
Postat av: Rose

Det var så kul att träna med er så, ser fram emot att se utvecklingen på den lille. Han är ju liksom minst i gruppen, jag som nyss hade den yngsta hunden har helt plötsligt den älsta:p Kanske ska skaffa en till...sköt om er!

2009-02-03 @ 22:54:56
URL: http://nogg.se/biancaokellie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0