unghundskurs gång 2

idag började vi med att ta en morgon promenad i skogen. Fick två anmälningar till till min valpkurs =) skojsigt. sen packade vi iordning lite godis och leksaker för att åka iväg till uppsala på kurs igen. väl framme gick vi till en annan rasthage så lillpojken fick springa av sig lite. sen körde vi lite kontaktövningar för att sedan ge oss av till vår träningsgrupp. det var många borta idag så vi var bara 3 ekipage av 7 där. men det var bra för Pixel då han lätt stressar upp sig. han började skälla lite och spralla sig men vi kämpade på och fick till ett sitt stanna kvar, och han följde mig riktigt fint när vi tränade gå fint vid sidan. sen körde vi en jaktinkallning (jag springer iväg medans någon håller i min hund) Pixel tände riktigt på det och sprang som en idiot efter mig. han tror att ja ska springa iväg och lämna honom ser det ut som :) . Men som sagt han var inte riktigt så lugn som ja vill, men det var bättre än förra gången så det blir nog bättre och bättre. Vi får ta det i hans takt och försöka träna i lugna miljöer med få hundar i början. vi måste få bukt med detta innan vi kan sätta igång med agilityträningen. han kommer aldrig klara av att se andra hundar hoppa och springa. men vi ska kämpa på.

kram från oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0