unghundskurs gång 5

i måndags var vi som sagt på klubben för årsmöte av hundungdom. jag och pixel tog tillfället i akt och passade på att träna lite innan. vi körde lite fotgående, men han verkade något okoncenrterad idag så vi körde endast jätte korta stärckor och mest ingångar. sedan körde vi lite sitt och ligg stanna kvar samt tränade hoppteknik. vi körde även lite agility i den djupa snön :P . Roooligt att skutta och hoppa och sedan få kampa med matte, I love agility sa Pixel. sedan gick vi in och hade möte och då fick lillpojken ligga under bordet och slappa lite. sen gick vi ut och körde lite ligg och sitt stanna kvar i grupp.

men åter till dagens upplevelser; det var dags för näst sista gången på unghundskursen för mig och pixel. vi tog en vända i skogen med labbarna på morgonen innan vi åkte in till uppsala. när jag tog ut pixel så skällde han verkligen på allt han såg, ( en suck gick genom mig och jag målade upp en timmes skällande hund i huvudet) men så var icke fallet. när vi kom fram till kursen så drog Pixel på sig arbetskläderna och skällde istort sätt ingenting alls förrän lite i slutet, tror dock att han var lite trött i huvudet då så jag ursäktar honom för det. Vi körde med hundarna i långlina och jag hade honom på 3-4 meters lina hela tiden då han har svårt att lämna min sida, men när ledaren för kursen drog leksaker och tjoade lite sprang han ut och kollade läget så då tränade vi ordet stanna, vilket han reagerar väldigt bra på. han fryser till precis som jag vill ha det. =) duktig pojke. sedan körde vi lite inkallningar och stanna kvar övningar, gå fint i koppel och sen körde vi även övningar för att lära oss hundens på och av knapp. Pixel går igång fort som attan men slår av lika fort om jag ber om det. han kan även vara i full gång väldigt länge men han kna även slappa länge. denna övning har vi dock kört mycket på sedan valpstadiet då jag vill ha en hund som lätt slår på men även av när jag ber om det.
vi fick i läxa att lära in en cirkuskonst till nästa vecka och då jag redan lärt in rulla runt tänkte jag ta stå på bakbenen.

vi började med övningen stå på bakben redan nu på kvällen och det verkar som att vi nog ska klara av det tills på onsdag nästa vecka.

mycket text vart de :P

kram från oss


EN BILD PÅ MIN ALLTID ÄLSKADE DANA! i sommar ska du få börja tävla igen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0