utmanade + unghundskurs 3

Vi har blivit utmanade av Malin och Laser:

"Gå in i mappen: Mina bilder på din dator. Gå till den sjätte mappen och därefter väljer du det sjätte kortet. Visa den bilden i din blogg och skriv något om den. Invitera fem stycken nya att vara med på utmaningen. Länka till dem och låt de veta att de är utmanade."

En bild på mamma Dana och hennes valp Morran. morran är bara några dagar gammal och eftersom hon var ganska liten och ensam vid födseln så hjälpte vi henne att hålla värmen. Hon fick krypa in i en rullad pälspläd. =) Härlig bild.

 

jag och pixel har även vart på kurs igen, den 3:e omgången. han skötte sig lite bättre denna gång då jag har börjat klicka honom för varje gång han ser en hund och kollar upp på mig. jag ger honom ett val, han kan välja att där är en hund och den tänker ja minsann skälla på eller där är en hund och nu kollar jag upp på matte så klickar hon och ger mej en korv eller leksak. vi klarade kursen med endast 10 minuters skällande då dom andra hundarna busar upp sig och lillen inte får vara med och springa fram till dom, + att det kom 3 ryttare med hästar på sidan av rasthagen där vi tränar. men i det hela var jag väldigt nöjd med honom. han ger allt i övningarna och är så mån om att vara mig tillags. stanna kommadot börjar sitta ordentligt och han hittar ganska snabbt och spontant in till utgångspositionen. efter träningen stannade vi till hos Jens och tog en timmes skogspromenad, Pixel njuter verkligen när han får all uppmärksamhet utan att Dana och Morran är med. Sen åkte vi hem och slappade framför tv och käkade lite. hjälpte mamma och städa huset på kvällen medan pixel låg och tittade på =).

 

här är en liten bild på pixel när han ligger och kollar ner i en porlande bäck i den värmande februarisolen

 

kram från oss

 


Kommentarer
Postat av: Rose

Kul och höra att de går bra med eran träning. Han växer fort den där grabben, eller så ser man honom för sällan. Jag har också börjat kolla på BC valpar, tihi!;) Fortsätta att träna på nu;)

2009-02-18 @ 21:44:46
URL: http://nogg.se/biancaokellie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0