en dröm blir sann :)

Började träna lydnad och agility med min labbe Dana men ville nu ha någon ras med lite mer motor i, så jag funderade länge och fastnade lite för vallning. det blir ett sånt samspel mellan förare och hund. så då blev valet border collie. satt och kollade efter lite kullar som skulle vara leverans klara hösten 2008. hittade valpar hos kenneln kelliegården och kontaktade dem. det hela slutade med att jag fick en liten sötnos därifrån. jag tog flyget ner och hämtade min lilla valp som hette kelligårdens Ben, men hemma heter han Pixel. Vi tog flyget hem och det gick alldeles utmärkt, han sov nästan hela vägen. Väl hemma fick han hälsa på Labradorerna Dana och Morran. Allt gick bra och på den resan är det. Igår fyllde han 5 månader och vi har haft en underbar tid tillsammans. Nu ser vi med gläjde fram emot ett träningsår som senare ska leda till tävlingar.  här är några bilder från första dagen samt flygresan hem.

hejsvejs från oss!





Kommentarer
Postat av: Cima o Stef

Kul att se er på blogen,, Ni bor ju en bit bort så då kan vi följa er här.. Lycka till med lille "prinsen",, Kram från oss alla,,

2009-01-16 @ 08:59:20
URL: http://www.kelliegarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0