Hej allihopa :)

jag och Pixel hälsar er välkomna till våran första blogg. här kommer ni kunna läsa om vad vi hittar på om dagarna och lite annat. Idag har jag, Pixel och våra familjemedlemmar Dana & Morran vart ute på en skogspromenad i en timme. Mycket trevligt och solen sken. Vi längtar till våren.
Sen hemma blev det lite lunch till mig och Pixel. Sen var det dags att plugga medans hundarna tog en tupplur. på efter middagen gick jag och Pixel ut och tränade lite lydnad, tränade av & på knapp, vilket han är riktigt duktig på. Han tänder snabbt och ordentligt på leksaken och kampar gärna men när jag avbryter blir han coollugn och sätter sig ner och väntar. efter det körde vi lite Usväng och försökte gå lite fot, han är väldigt följsam och gör det mesta för både godis och leksak. sen tog vi tag i sitt stanna kvar övningen och det går framåt. den här övningen tränar vi med klicker och på bara några få tillfällen har vi kommit till att jag kan gå tre stora steg bakåt eller åt sidan och vända ryggen till och han sitter kvar. jag klickar endast för dom sittande positionerna där han sitter rak i ryggen och inte hukar sig (vanligt hos border collies), det verkar än så länge funka bra. sen körde vi lite inkallningsord, men efet som jag var själv och tränade och han inte kan sitta kvar så slängde jag iväg en leksak som han sprang efter och ropade sedan in honom. sen körde vi lite tasskontroll då han skulle gå på en stege som jag lagt ner, han ska ha sån kontroll att han inte slår i med tassarna i dom liggande pinnarna. sen körde vi lite på och avknapp som avslutning. Nu ligger pojken och sover på mina fötter.
Vill bara säga tack till Kelligårdens kennel, som gett mig denna lilla gudagåva. Han hjälper mig i min utbildning till hundinstruktör och jag ska hjälpa honom genom hans svårigheter, än så länge är det inga, men så fort dom kommer så ska ja stå vid hans sida och hjälpa honom.
här kommer lite bilder på min nya lilla stjärna. jag lägger även till en bild på min fina Dana som lärt mig så mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0