avslutning och korvgrillning =)

vart tar all tid vägen?! känns som om jag aldrig hinner sätta mig ner och skriva vad som händer med pixels utveckling. idag var vi på avslutning på unghundskursen. vi hade tränat in en cirkuskonst ; sitta vackert och rulla runt. resten av träningen på denna avslutning bestod av inkallning mellan hundar och ägare och fotgående mellan hund+ägare, Pixel klarar detta galant, ju mer störning desto mer koncentrerar han sig. sen körde vi sitt stanna kvar och han sitter kvar bra (så länge ingen annan reser sig) men vi har inte tränat så mycket på störning så det ska vi lägga in mer och mer nu. han skällde inget alls nu den sista gången vilket jag är helt överlycklig över =). efter en lyckad kurs åkte vi hem till jens och sedan blev det en promenad med korvgrillning vid sjön. Pixel lekte med pinnar undertiden hans matte och jens samt några vänner satt och grillade * enligt Pixel* tråkiga pinnar.

lite fler nyheter:

Pixel klarar av att gå fint bland bilar mycket bättre nu, när det kommer två stora lastbilar elelr något annat som låter mycket på vägen kan man se att han reagerar lite med rädsla men annars är det riktigt ok.

Pixel hittar nästintill in själv till utgångsposition i fotgående

Pixel har en väldigt bra av och på knapp

Pixel börjar förstå ordet stanna kvar i alla positioner

Pixel är en helt underbar och gosig vän när matte har sina dåliga dagar

Pixel kan rulla runt och sitta vackert

Ett tack till min finaste Jens också, älskar dej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0