Åter mörkt på himmlen

Jossans spårträning går vidare, hon har nu fårr gått tre skogsspår och klarat alla galant, olika väderlag samt hård vind en dag. Sötaste Jossan hon blir alldelless till sig när hon vet att hon ska få gå ett spår. Går jag ut utan henne med spårläggs sakerna, typ leksak/godis och gummistövlarna så gnäller hon i ett under liggtiden och sen spårar hon från trappan till spårstarten samt hela spåret.. Måste nog lära henne att det är ok att vänta :P , vi över vidare på fria följet samt apporteringen.. slalomingångar, kontaktfältsträning smat PASSIVITETSträning i närheten av agilityplanen, hehe. Min lilla gullegris Jossan. Hon fick bo hos mamma i en och en halv dag och hon varken åt eller gjorde nått. Lös i magen var hon med. hon satt typ bara och väntade på mig. =) Lite gulligt men jobbigt för henne själv. Bettan får nog bli hundvakt om det blir någon hundfri semester i framtiden, vilket inte är så troligt då jag saknar Jossan lika mkt jag när jag är utan henne.

Dagen i dag är lite jobbig, saknaden efter Pixel är stor, måste verkligen banka in i mitt huvud att han har det bättre bland fåren nere i skåne. Fast visst skulle de vara fantastiskt om drömprinsen dök upp och hade massa får där han bodde och en fet lön så jag bara kunde ta hem Pixel och valla med honom hela dagarna =) hihi. Jossan skulle förstås också få flytta med :D



Kommentarer
Postat av: Bettan

Självklart är jag hundvakt om jag är hemma:) Jossan är ju alltid välkommen hit.



Krama henne från oss. Just nu har vi Flippe här och jag vet inte om jag vill lämna tillbaka honom till Ann.

2009-11-23 @ 23:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0