ännu en lördag

Idag har vi mest tagit det lungt, på eftermiddagen tog jag o Jens med mig Jossan, Pixel o Dana  ut i skogen för att träna. La korvspår till alla hundarna, för att få ner farten på BCna och få upp motivationen hos Dana. Det gick väldigt bra för Dana, Pixel gjorde ungefär som vanligt fullfart framåt och struntar i godisarna i spåret och äter endast upp godisbelöningen i slutet. Får nog lägga in föremål som belöning i spåret till honom. Jossan flamsade mest runt men spårade fint korta sträckor.
Sedan fick Jossan testa några lätta Sökskick, Jens fick sitta som figge ute i skogen med kamplek som belöning. Bra drive ut och huvudet högt. Jossan verkade gilla denna övning. Blev lite tveksam då jag inte lät henne få någon syn retning innan men vi testade en gång till och då gick det. Kul.

Sedan blev det spring o bus i skogen innan jag skulle lämna av hundarna hos mamma då jag skulle ut med tjejerna o ta några drinkar i uppsala.
Härligt fina drinkar, tummen upp för hotell gillet! Goda va de oxå. Sedan bar det av till Etage för lite mer dricka o kareoke. En mycket lyckad o trevlig kväll.

Idag har vi endast tagit det lungt o slappat en tur i skogen för att rusa av alla hundarna blev det dock på eftermiddagen.

Nu är det mys o filmtajm som gäller innan det blir läggdags


Hej hopp på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0