Ny vecka o mera träning :D

Har tränat en del sen sist. I söndags var jag, Pixel o Jossan i Alunda och tränade med Matilda o Eboni och två till små sötingar. Jätte skoj. Jossan är så kul att träna, lyser glädje om henne. Hon har dock lite svårt att fokusera på något annat än mig, lite svårt att få henne att dra mot konor :P , Pixel får köra det han kan o mycket slalom, då det är hans favorit. =) , rutan är också ett av hans paradnummer. Igår var det KM för ungdomarna på Knivsta Bk , jag och Jossan ställde upp i allmänlydnadsklassen då vi inte riktigt är klara för klass 1 ännu. Hon var väldigt fokuserad innan vi gick in på planen o följde med bra i stegförflyttningarna och fotgåendet. Men när jag gick in på planen så vart Jossan lite fundersam o sjönk lite, drog i kopplet när vi skulle gå slalom mellan konor (nu efteråt kom jag på att det kan ha vart för att vi gick i riktning mot agilityplanen o hon kan ha sett hindrena (helt omäjligt för Jossan att motstå agilitybanan, det är det roligaste hon vet, hon älskar det som labradorer älskar mat. Här kommer vårat resultat samt kommentarer från domaren(mina kommentarer är skrivna i kursivstil):

Gå i koppel:                         7 Extra hjälper
Läggande från stillastående:  9 hand (klantigt av mig, då hon inte behöver hjälp)
Inkallning:                           9 hjälp vid ingång (hon tappade helt fokus, kommer alltid in fint annars)
Hopp över hinder:                 9 lite bråttom (Sötaste Jossan, älskar att hoppa. Måste träna att inte hoppa över allt) Sitta kvar:                           10
Helhetsintryck:                     9 

Vi kom 4 av 5 startande. Jag är nöjd, då jag bara skulle testa henne i tävlingssammanhang för att veta var jag har henne. Sen tränade vi lite agility som belöning efteråt.

Idag var båda mina hjärtan med mig till jobbet och efteråt åkte vi till apoteket i knivsta samt till brukshundklubben. Lite agilityträning även idag. Jossan får tragla på med hennes kontaktfält samt ingång i slalom + att gå ut längre från mig för att ta hinder längre bort. Pixel tränar sina kontaktfält samt hinderkombinationer. Det går framåt för båda två. =) Kamptokiga som få :)

Sen gjorde vi ett samtal till Jossans ägare Bettan, då jag berättade att jag fastnat för Jossan och jätte gärna läter henne bo kvar hos mig, vi ska dit i helgen o hämta hennes papper så vi kan börja planera och anmäla oss till tävlingar framöver. Ser fram emot ett lyckat tävlingsår 2010 :D ,

Just nu ligger Jossan ihopkrupen i datastolen bredvid mig. Sötnosen =) , vi har precis grejat i köket med en pumpa som vi ska ställa på vår trappa hemma. Mysigt i höstmörkret.

Hej hopp på er alla!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej igen, har tyvärr inte din mailadress?

2009-10-20 @ 20:26:56
URL: http://ekcaz.blogg.se/
Postat av: Ann

Vad kul att ni fann varandra! Kommer bli kul att följa er framöver.

Ha det gott

Ann

2009-10-21 @ 16:01:10
URL: http://hem.passagen.se/buspejfli
Postat av: Matilda

Ni två har verkligen funnit varandra, det syntes redan i Söndags=) Vi får tävla tillsammans under nästa år, turnera=) Yeey:D

2009-10-21 @ 22:14:30
URL: http://www.dreamteams.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0