plugg, plugg o åter plugg

Morgonen har spenderats framför dator med agilitytävlingsledare provet, dock inte allför svåra frågor med några var lite knepiga. Hoppas att jag får godkännt nu bara :P , Pixel ligger o värmer mina fötter o Jossan sitter på data stolen bredvid mig och ser fundersam ut, hon håller nog inte med om alla regler som gäller inom agilityn. Det där med kontaktfält och så är ju helt onödigt om man frågar henne, hon tycker att det viktigaste är farten och thats it! Sötaste Jossankossan =) , igår efter jobbet tog jag hundarna med mig till elljusspåret och sprang 2,5 km. Gick förvånandsvärt lätt. =) har nog vilat upp konditionen + att jag kännt mig mycket piggare och gladare de senaste dagarna, förutom igår på förmiddagen då men en dag hit eller dit får man väl stå ut med. Efter springturen däckade båda hundarna och jag tog och gjorde mej några riktigt smaskaiga kantarellmackor och la mig framför tv. Jossan är fortfarande lite trött idag. Hon sov som en stock hela natten, fick putta på henne i morse. Hon sprang nog lite längre då jag hade henne lös men kul var det sa båda hundarna. Pixel hade nog orkat en bit till, vilken kondition han har :P helt otroligt. Min lilla matatonpixel. Kommer bli en kanon vallhung av dej sen. Stackars får :P hihi.


Snart ska jag och hundarna åka och arbeta och sedan blir det agility och lite lydnadsträning på klubben samt fika med vännerna.

En liten bild på min Pixel som visat mycket vallning redan från valpstadiet. (Bilden är tagen med mobil så de e  inte av bästa kvalitet :P)











Kommentarer
Postat av: Forum för hundungdomar

http://hundungdomar.forum24.se/hundungdomar.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0