nu räcker det med snö,

Nu vill jag inte ha mer snö, bar mark och mer träning är vad jag önskar, Jossan och Dana fick följa med till jobbet igår för lite miljöträning. Många nya hundmöten blev det och även Jossan klarade det galant, dock med lite stöd från mej i början. Sen åkte vi till Knivsta och tränade lite platsliggnig, vilket bara går bättre och bättre. Hon ligger med huvudet platt i marken snart hela tiden i klass 1. Vi ska bara träna på nedläggandet i starten, hon har en tendens att åla sig fram en dm när jag säger plats (vilket betyder lägg ner huvudet och ligg kvar så tills jag säger något annat). Sen körde vi lite fotgående med möte av annat ekipage samt fotgående med slalom runt andra ekipage. Gick faktiskt rätt bra, hon tappade koncentrationen nägra gånger men det var som sagt var första gången vi två gjorde den övningen. Sen var vi lika trötta alla tre när vi kom hem men Jossan var nog tröttast för hon däckade direkt på vardagsrumsgolvet. Sötnosen.

Medan Jossan drömmer om agility är min högsta dröm att skaffa ett litet torp i skogen med lite mark som man kan skaffa lite får på. Men här om veckan kläckte chefen ur sig att hon skulle skaffa lite får till jobbet som skulle beta av gräset i hundrasthagen under sommar tid som jag gärna kunde få träna vallning på. =) sugen man blev, en liten bonus så där på jobbet.

Jossan går framåt i både agility o lydnad men eftersom det är typ en meter snö så är det svårt att träna agility här hemma. Vi körde lite slalom idag mest för att Jossan bara älskar det, det var en fördel med djup snö så det inte gick för fort för Jossan fick verkligen tänka att det är genom varje port men ska. =)

Debuten i lydnad blir förhoppningsvis i april annars spar jag den till i höst och satsar järnet på agilityn i vår o sommar. Målet med första tävlingen är att få 10 poäng i platsliggning och apportering samt en klockren ingång på inkallningen.

Debuten i agility blir i maj officiellt, inoff blir det i april. Sen blir det kurs för Jenny Damm och kenneläger i slutet av maj och lite fler tävlingar under sommaren. Ser framemot tre-dagars tävling i klass 1 i juli Smedjebacken, då har Jossans uppfödare sagt att vi får bo hos henne. Snällaste Maria =)


Nu blir det slappa framför tvn o kanske lite klicker träning med tassar i lådan för Jossan innan jobbet.

Kram från oss

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kul att läsa att det går bra med Jossan. Det blir ju perfekt att ha får på jobbet ;)



Ha det gott så ses vi i maj

2010-02-04 @ 18:14:31
URL: http://finnbogarden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0