Årets tävlingar och höjdpunkter =)

Ja det är inte lätt att få till lediga dagar till tävling och träning när man jobbar både helg och kväll men vi ska nog ordna till det till det bästa denna tävlingssäsong. Det första vi ser fram emot är våran agilitykurs som är specialinriktad på kontaktfält som kommer sätta igång nu i februari sen ska vi även försöka anmäla oss till en fortsättningskurs i vallning, Jossan kan mer än så men det är mest för min skull vi går den. Sen kommer vi till härliga maj då mycket står på schemat, först agilitykurs för Jenny Damm och sedan kennelträff hos Finnbogården med instruköterer som bla Sven Sognevik. Andra valpköpare som kommer dit är Kent Svartberg Veronica Bache och Jenny Damm. En mycket trevlig helg med mycket goa människor och hundprat. Sen står Agility och LydnadsSM 2010 på schemat då jag och några vänner hyrt stuga och bara ska mysa och ha trevligt tillsammans med våra hundar och kolla på alla duktiga ekipage som ställer upp i SM. Sedan blir det agilitytävling i Alunda på Olandstraktens Bk och sen ska vi även fara upp till Fagersta på 3 dagars tävning i agility. =) Men som sagt var så hoppas jag på att jag får godkänd semester under dessa perioder. Men man kan ju alltid hålla tummarna. Mitt upp i allt detta så har vi även i tankarna att starta lydnadsklass 1 då Jossan börjar få grym attityd i friaföljet =) , sen följer en utvärdering av året och alla nya framgångar och förmodligen några motgångar :D men såna är bra att få ibland som push att man ska träna mer. Valpplanerna har hamnat lite åt sidan då jag kanske mest ska ägna sommaren åt Jossan men till hösten kommer det finnas mer tid till utökning av flocken.


Kram i kylan från en alltid glad och redo Josephine med inte allför pigg Emelie (förkyld och borttappad röst:P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0