Nu börjar allt ordna upp sig igen..

I fredags hade vi begravning för pappa, hemskt tråkigt och jobbigt. Men en del av sorgarbetet. har fortfarande så svårt att fatta det som hänt. Skriver i bloggen om det för att kanske kunna läsa mig till det.. Ibland känns det som om han fortfarande är på semester och snart kommer hem och sen kommer man på det, det var ju min pappa som dog, min pappa som hade begravning och då kommer tårarna igen.

Men det är så otroligt skönt att ha hundarna, sån tröst och närhet som de ger kan ingen annan ge. Dom är verkligen mitt allt.

Sen åkte Sverige ut ur Hockey Vm, i kvarten mot Tjeckien.. Ännu en besvikelse, de hade nog inte räckt till guld men ett silver hade de varit värda tycker jag. Nu håller jag tummarna för att Ryssland vinner mot Finland ikväll och att Ryssland utklassar Tjeckien i finalen.


Mitt i allt kaos och oreda så finns det ändå en glimt av ljus, i morgon kommer han. Windanns Bästaste Söstaste Goaste och mysigaste Emil. Empe-Pempe som dom kallar han ;) .



Han kommer att bli min nya tävlingshund, vår karriär kommer börja i lydnaden/brukset för att sedan så smått övergå i agility och freestyle. Hela tiden kommer vallningen finnas med i bakgrunden då jag o Jossan (Jossan vill helst inte) har stora planer på att skaffa får =0)


Jossan fortsätter som agilityhund och vi har flera starter inplanerade i sommar, vi är på jakt efter ytterligare 2 hoppinnar och 3 agilitypinnar.

29/5 olandstrakten Bk agilityklass 1 + hoppklass 1
5/6 häverödals Bk agilityklass 1 + hoppklass 1
8/6 knivsta Bk (inoff) agilityklass 1 + hoppklass 1
18/7-20/7 fagersta kk agilityklass 1 x 3 + hoppklass 1 x3
1/8 skutskärs Bk agilityklass 1x2
15/8 ystad Bk agilityklass 1 + hoppklass 1

Sen får vi se hur höstens tävlingar blir.



Farväl älskade pappa


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tänker på dig vännen! Det är tuffa tider men det blir ljusare igen och som tur var har du ju hundarna och nu ett till yrväder att ta hand om=) Får man träffa honom på Lördag tro?



kraam

2010-05-24 @ 14:30:41
URL: http://www.dreamteams.webb.se
Postat av: Theresé, Lara o Dee

Finns alltid här vid din sida vännen. Blir själv tårögd när jag ser bilder på din pappa och tänker på alla de gånger jag träffat honom... =(



Tur vi har varandra och våra fyrbenta varelser..

2010-05-25 @ 08:50:55
URL: http://www.stis.se
Postat av: Petra & Elin

Vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är att oväntat tvingas ta farväl och hur fruktansvärt jobbig men samtidigt fin en begravning kan vara. Jag kan dock utlova att det kommer ljusare dagar även om man ofta vänder tillbaka i tankarna till alla minnen med den man har förlorat.

Härligt med en ny valp för dig att ta hand om!

Lycka till!

2010-06-02 @ 21:59:01
URL: http://petrasbc.inc.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0