Vilken dag ,

Klockan 8 imorse for jag och hundarna iväg till jobbet för att hämta ett arbetsgivarintyg som vi senare skulle lämna in till knivsta bostäder när jag skulle skriva på ett kontrakt där, O ja jag har fått en lägenhet i knivsta! Jippie!!! Nära att gå ner till klubben och träna och bara ta de lungt. Bra med massor med miljöträning för lilla Emil. Sen bar det iväg till knivsta Bk för mys med hundarna på planen, vi satt och solade och gosade mitt på planen. Sen kom Tessan och det blv lite egilityträning för Lara och Jossan inför helgen. Sen fick Emil busa lite med Dee och Ellie-May (Tessans hundar) Trötta av värmen satte vi oss i en ännu varmare bil, som tur var blev det snabbt svalt. In till knivsta och skrev på lite papper och vips så var lägenheten in. Inflyttning i Juli!
Sen for vi till Uppsala och träffade uppfödare Ann med kullbrorsan som fortfarande inte åkt till sin nya ägare.
gud så grabbarna kaxa och spände upp sig mot varandra, dom har humör killarna. Sen stannade jag en snabbis och handlade lite mat medan hundarna toksov i bilen. Emil är så himla duktig, ligger med Jossan i hela bakluckan och bara sover. Inte ett bitmärke någonstans än så länge. Sen plockade vi upp mamma från jobet och for hemåt. Stannade till en liten stun hos farmor och farfar, där var Ronja Flatcoated, Douglas Eng Spr. Spaniel samt Mysa Labbe på 5 mån. Ännu mer socialträning för lilla Emil som sköter sig fint. Inte lika framfusig och kaxig som mot brorsan Einar.  Nu när vi kom hem han vovvarna bara dricka snabbt innan de slocknade helt utpumpade på golvet.

Varma soliga hälsningar till er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0