WindAnn's Emil har kommit

NU har han kommit, äntligen. I söndags bar det iväg till Ann för att hämta lilla ullbollen. Hur go som helst. Bilresan hem gick kanon, Emil och jag var lite oense om när hans fördigblandade mat skulle ätas bara (matglad som han är). Han tyckte att vi kunde väl ta den i bilen, man blir ju hungrig av att åka bil i 40 min, men han fick gott vänta tills vi kom hem. Väl hemma kom han till ro snabbt, ett litet busryck med Jossan på baksidan sen somnade han mitt på golvet inne, skön kille. Nu har han bott hos mig i 3 dagar och sovit hela nätter, från tio på kvällen till fem, halv sex på morgonen. Vi har även hunnit med en vända ner till sjön och badat (vilket ni ser på bilderna) Emil fick ett busryck och sprang rakt ner i vattnet och sjönk men simmade glatt in igen. Lite läskigt med vatten i öronen bara sa han. Sen har vi även vart till klubben för socialträning. Han skötte sig galant. Gick på mina fötter hela tiden med eller utan koppel, stannade jag så la han sig bara ner och vilade. Vi träffade även en liten foxterriervalp (rätta mig om jag har fel)  på 13 veckor. Emil ställde sig bakom mig först men när jag satte mig ner och stöttade honom så kom han snart på att hon var ju faktiskt väldigt snäll. Full fart och bus men han lyssnade bra när man ropade på honom =) , belöning med matkulor fick han såklart.

Oj vad mycket vi har gjort och hunnit med, alla människor han träffat, nya dofter och spännande saker han fått upptäcka. Allt går inte att skriva ner men det kommer mer inlägg om lilla Emil.

Här kommer en 8 veckorsrapport:

Vikt: ca 5kg
Höjd: ---





Här kommer även lite badbilder:


Emil:                        


Jossan:



Emil:


Kommentarer
Postat av: jessica

Kikar in! vilekn otroligt sötnos du har skaffat. Jag har ju Ella som du vet och har också skaffat mig en till. De vart en till tik, hon heter Luna :) dem är ju för underbara de små. Hoppas de går bra med agilytin.Du är så duktig. Jag tänkte prova på agility med Luna sen :) kram Jessica L

2010-05-26 @ 16:26:51
URL: http://www.jessicalindell.blogspot.com
Postat av: Matiiilda

Tack för idag vännen! Han var ju för goo den lille krabaten, vad ska det bli av den lille charmören=) Och Jossan var som hon alltid är och Eboni är nog hennes största fan:P

kram

2010-05-26 @ 17:43:40
URL: http://www.dreamteams.webb.se
Postat av: Anki Setterwall

Hej!



Kul att det går så bra med Emil!!!! Skönt att han sover så länge på morgonen...den här lilla tokfian vaknar 13.30-04.00 och efter att ha rastat så förstår hon inte alls varaför jag ska vara så tråkig och gå och lägga mig igen....hon vill leka och ha skoj....livet leker!!!!



I dag var vi hamma hos Lars och hälsade på...tittade på kossor och hälsade på Fritte (11 årig BC) Lars svåger kom dit...då visade det sig att han kände din far....han hade ett förflutet inom brandkåren. Världen är bra liten!!!!



Jag tänkte höra med dig hur nästa vecka ser ut....om vi skulle kunna träffas så att valparna kan busa lite ;-)



Var rädd om dig och pussa på Emil!

Kram

//anki

2010-05-26 @ 22:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0